Pagina's

Translate

donderdag 29 oktober 2015

Eindelijk weer eens iets op mijn blog toegevoegd.




Zeggen dat ik geen tijd had is natuurlijk geen optie. Er even voor gaan zitten terwijl er nog zo veel andere leuke dingen te doen zijn, tja, het is net als met werken hè, ik heb er geen hekel aan, maar er gaat zo veel vrije tijd in zitten.

Maar ik heb wel getekend! 

mijn autosleuteltjes
mixed media


Een oude schep versierd. Eerst wit geschilderd, dan met behulp van een papieren taartkleedje en een tamponeerkwast het kantmotief erop aangebracht. Daarna de vogels erop geschilderd met acrylverf. Even aflakken en het kon naar buiten.









Voor mijn gereedschap heb ik een kast gemaakt (ja, ik weet het, hij is niet helemaal zuiver op de mm, helaas). Op het deurtje heb ik een oude roestige zaag geschilderd. 
















Ik had nog een paar van die oude zagen liggen en die heb ik beschilderd. Die hangen nu in de schuur.




















Roestvrijstalen maatbekertje.
mixed media.

Ken je dat, je lijmpistool valt steeds om? Irritant zeg. Op internet worden houten en kartonnen standaards te koop aangeboden, maar ik kreeg ineens een lumineus idee (en dat heb ik echt niet vaak)! Eureka! Lego, heb ik liggen, is altijd handig wanneer je een zuivere hoek ergens op moet tekenen of tegenaan moet lijmen. Alleen jammer dat ik geen grondplaat had, die heb ik nu uit een dubbele laag steentjes moeten maken. Ik gebruik de standaard nu al enkele maanden en het werkt perfect. En wil ik een keer een grotere lijmpistool gebruiken, dan haal ik de voorste paar steentjes eraf (die met de gele bovenop/ zes puntjes) en vervang die door een stapeltje steentjes met 4 puntjes. En zo past de grote lijmpistool ertussen. 


Op Pinterest zag ik iets leuks, versieren met knopen. Nu heb ik in de loop der jaren een behoorlijke knopenverzameling opgebouwd, dus ik kon me uitleven.
Op een canvas doek maakte ik een kat en verder heb ik verschillende doosjes versierd. De knopen, kralen en decoratiebloemen zijn met een lijmpistool bevestigd. Lege plekken heb ik opgevuld met druppeltjes uit een Perlen Pen van Viva. Die pennen zijn in verschillende kleuren te koop. Elke druppel ziet eruit als een parel. Hoewel ze soms ook wel inzakken. Maar dan nog ziet het er mooi glanzend uit. Leuk spul dus om op te vullen.









Van de lavendel uit de tuin heb ik een paar z.g. lavendelflesjes gemaakt.
Wat is er heerlijker dan de knusse vacht van een kat. De elfjes zijn in dromenland. Heb je de droomvanger ook gezien? De elfjes zijn overigens zo licht, dat de kat het gewicht niet eens zal opmerken.