Pagina's

Translate

donderdag 17 januari 2013

Omdat wij graag handwerken en daardoor veel handwerkjes hebben, bedenken wij regelmatig een decoratiethema voor de woonkamer. Vaak doen wij dat rond de schoorsteen. De openhaard wordt niet gebruikt, daar komt een plaat voor. Op die plaat maak ik een simpele schildering met betrekking tot het thema. Het thema van deze maand is Marine. 


  • De schildering had ik al, was een voorbeeld voor een muurschildering die ik jaren geleden gemaakt heb. Dat moest een rustige afbeelding zijn van strand, zee, paaltje, vogeltjes. Meer mocht er niet op. Op de tegenoverliggende muur heb ik later nog een duinpad moeten schilderen en weer later de andere muren en het plafond daarop moeten aanpassen. Een slaapkamer, alsof je op het strand slaapt, de bijpassende geluiden komen vanzelf bij je op.

Terug naar het thema van de maand. Het marinemeisje, de schelpen en de zeester zijn gemaakt volgens een patroon van Finnanger.



Van satijn heb ik een mannetje en een vrouwtje
zeepaard gemaakt.

Hoe zo'n schelp heet weet ik niet.
De friemeltjes aan de zijkant moeten
het 'rokje' van de slak voorstellen.
Deze nautilusschelp heb ik gemaakt van een oude linnen rok.
Ik vond de kleuren goed passen. Op de schelp heb ik
kleine glasparels gelijmd.




De strandkrans is gemaakt door mijn moeder.
De strandstoel heb ik  enkele jaren geleden gemaakt.
Kan echt ingeklapt worden.