Pagina's

Translate

zaterdag 8 september 2012

Iedere keer zie ik weer iets dat leuk is om te maken. Nu van krantenpapier of papier van een tijdschrift. Kost niets, alleen een beetje lijm.
Ik heb papier van een tijdschrift gebruikt om een bakje te maken. Een bakje komt altijd van pas, want ik heb veel lintjes, knoopjes, gespen en meer van dat soort dingen. Teveel om op te noemen.
Zo wordt zo'n bakje gemaakt:

Knip de bladzijden in tweeen. Rol om een grote sateprikker (of plantensteun) het papier tot een rolletje (zo noem ik het maar). Het laatste puntje lijm je vast.

 

Twee cirkels van karton (b.v. oude pizzadoos) knippen voor de bodem. Op een cirkel leg je rondom het gewenste aantal rolletjes. Ongeveer 2 cm van elkaar af. Wel opletten dat je een oneven aantal hebt. (i.v.m. boven,onder,boven,onder). Die plak je vast en daarop de tweede cirkel. Laten drogen. Nu ga je met de overige rolletjes door de rolletjes die tussen de cirkels geplakt zijn vlechten. Is het bakje hoog genoeg? Dan de restjes naar binnen c.q. naar buiten voewen en in een vlecht wegsteken. Alles klaar? Dan met lijm insmeren. Paverpol of houtlijm van Bison gebruik ik. Het deksel is gemaakt door de rolletjes rondom op te rollen. Laatste stuk vastlijmen. In model duwen en volsmeren met lijm of paverpol.