Pagina's

Translate

donderdag 19 juli 2012

Tuinieren is ook handwerken!

Gewoon in een boodschappentas. Blauwschokkers gezaaid. En zie eens hoe dat wil groeien.


Vandaag de eerste oogst van de takken geknipt. Lekker dikke, volle kapucijners. Ik was van de plan de boontjes in te vriezen tot er meer peultjes gevuld waren, maar er is toch wel genoeg om vanavond bij het eten als extra groente te dienen. Ik verheug me er al op.
Kijk toch eens hoe mooi zo'n peul er uit ziet.
O...eh...een verstekeling.


Die heb ik maar buiten in de planten gezet. Wordt wellicht een prachtig vlindertje.

De peul is prachtig dieppaars. Ik wed dat de elfen uitzien naar het oogstseizoen van de peulen. Zij kunnen deze gebruiken voor de nieuwe herfstcollectie. De vleugels beschermd en nog een prachtig hoedje erbij ook.
Ik kan me hier zo een elfje in voorstellen. Jullie ook? Daar ga ik binnenkort een tekening van maken.