Pagina's

Translate

woensdag 27 juni 2012

Geef me meer tijd!

Mijn dagen zijn te kort. Uren te kort. Zoveel wil ik doen en maken.
Tekenen, schilderen, naaldvilten, dozen-, kleding-, poppen maken (die van Tone Finnanger vind ik zo leuk om te maken!). Poppenhuis spulletjes 1/12 maken is ook zo leuk om te doen. Er zijn nog zoveel meer dingen die ik graag zou doen, maar ik moet mezelf af en toe in bescherming nemen, want zoals gezegd, mijn dagen zijn veel te kort.

Poppenhuisspulletjes

Zelfgemaakte keuken. Alles in de maat 1/12.
Een stenen pillenbox is gebruikt voor de gootsteen. De emmers zijn gemaakt van papier en daaroverheen een flinke laag nagellak.
De letters op de emmers op de computer gemaakt en uitgeprint.

Oliestel gemaakt van dopjes, knoop, pennetjes een nestelrondje. En ook hier weer nagellak. Alle laadjes en bakjes in huis en schuur worden doorgewoeld om bruikbare onderdelen te vinden.


Mattenklopper van dun nylontouw. Ingesmeerd met lijm.

Kan en bussen van papier, geverfd en gelakt. Deksels gevonden in een rommellaatje. Vermoedelijk afkomstig van een uitelkaar gehaalde balpen. Ja, er wordt niet veel weggegooid. Alles kan nog eens gebruikt worden.

Sorry voor de slechte foto van de broodtrommel. Gemaakt van een blokje hout.

Naaldvilten


 

Deze hondjes en lapjeskat, zijn gemaakt van wol. De wol wordt met een speciale naald zo lang geprikt dat er een stevige massa ontstaat. Al prikkende maak je de vorm. Het is net kleien, maar dan met wol.






Tekenen en schilderen


De klok -op de rechtse foto- was gevallen, in honderden stukjes. Of ik er een paneelschildering van kon maken. Natuurlijk! Wel moest ik eerst zoveel mogelijk stukjes aan elkaar lijmen om te zien hoe de klok eruit zag. Het paneel is geplaatst op de achterwand van een kast. Zo lijkt het net of de klok er nog staat. De autosleutels, met een RollsRoyce-hanger ha,ha, en het stukje papier heb ik er voor de grap bijgeschilderd.


De muren en het plafond waren okergeel. De zijmuur werd wit geschilderd en toen bleek de overgang naar het plafond lelijk te zijn. Daar moest een oplossing voor bedacht worden. Dan maar een gordijn geschilderd.



Dit uitzicht is geschilder op een paneel van ongeveer 2,5 meter.










Boven een muurschildering in mijn atelier
en onder een schildering op het plafond van mijn wc.



Een duinpad. Een hele kamer beschilderd, aan de andere wand is de zee.



Dit theedoekje is geschilderd op een paneel, maar zo'n doek komt natuurlijk veel beter uit wanneer het direct op de muur geschilderd is.

Poes, olieverf op doek.

Detail van een muurschildering.




Zacht en hard, olieverf op doek. Een lief zacht kuiken op een spijkerdoosje.



Elfen







Aquarellen

Biet verlept heel snel, dus opschieten met schilderen. De boer, waar ik regelmatig verse groente en fruit haal, heeft een biet voor mij uit de grond gehaald. Thuis direct de biet op water gezet en vlug begonnen met tekenen.
Handwerkjes

Onderstaande stoffen poppen zijn gemaakt naar voorbeeld van Tone Finnanger (Tilda). Ik vind haar ontwerpen zo grappig. Ik zou alles wel willen maken, maar waar moet ik met alle poppen/dieren naar toe?

 
.