Pagina's

Translate

woensdag 27 juni 2012

Dozen

Omdat ik een heleboel grote vellen karton van 2 mm dik kreeg, ben ik dozen gaan maken. Ook al zulk leuk werk. Met kartonnagelijm of houtlijm de delen beplakken met een leuke stof en dan in elkaar zetten. Het zijn allemaal dozen geworden die ook echt gebruikt worden. Ik heb er zeker wel 25 gemaakt. Enkele zijn gebruikt als poppenhuiskamer.

 

 





In dit huis bewaar ik bandjes.
   


Dit naaidoosje staat altijd binnen handbereik.



Voor dit grachtenpand heb ik nog geen bestemming gevonden.
       


Houten theedoosje. Geschilderd met olieverf. De binnenkant van de deksel is beplakt met stukjes eischaal. Van de schaal van een gekookt ei wordt het binnenste velletje verwijderd. daarna in stukjes drukken en die opplakken. Wanneer de lijm droog is moet je goed schuren. Daarna voegsel insmeren. Het voegmiddel eventueel met een beetje pigmentpoeder of verf een kleurtje geven. Weer schuren en een paar keer lakken.